Dinsdag 16 juni 2026 Dagje Texel

Vandaag gingen we vroeg op pad (07:00 uur) om de veerpont van 10:30 uur te halen naar Texel. Gelukkig was er mooi weer voorspeld en iedereen had er zin in. Ruim op tijd arriveerden we in Den Helder en om 11:00 zaten we op Texel bij Strandpaal 9 aan de koffie met gebak. Na de koffie werd de mogelijkheid geboden door het Nationale Ouderenfonds om met een aparte rolstoel naar de zee te worden gereden.Hier werd volop gebruik van gemaakt.

Na de lunch werd er een rondrit gemaakt over het eiland naar de vuurtoren en vervolgens naar de haven bij Oudeschild.

We gingen met de veerpont van 16:00 uur weer terug. Onderweg werd gestopt bij Van der Valk in Akersloot om nog wat te eten. Moe maar voldaan kwamen we rond 21:00 uur in Woerden aan. Het was weer een prachtige dag.